Pszczółki

 

 

Tematyka zajęć: 1 - 5 czerwca 2020 r.

 

Temat tygodnia: Bawimy się wesoło.

1. Święto dzieci.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. „Memory obrazkowe” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność nalewania wody z butelki do kubka. „Lubię – nie lubię” – zabawa z minkami. Praca plastyczna- wykonanie kolorowych czapek. „Co dzieci kochają?” – czytanie uczestniczące wiersza Anny Bayer z wykorzystaniem piktogramów. „Zabawy mydlane” – zabawy badawcze z mydłem i wodą, ćwiczenia oddechowe, tworzenie piany, zapoznanie dzieci z właściwościami mydła i zasadą powstawania baniek mydlanych. Zabawa muzyczno – ruchowa „Idziemy na spacerek” metodą Batii Strauss. „Wiatr i latawce” – zabawa muzyczno - ruchowa  do utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku - Wiosna” z wykorzystaniem pasków bibuły. ,,Sylabowe bingo”- zabawa dydaktyczna, dobieranie sylab otwartych do paradygmatu. Bajka terapeutyczna ,,O smoku”. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. „Kaczuszki” – dziecięca zabawa muzyczno - ruchowa. Ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne - karta pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem spinaczy do bielizny. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – rysowane wierszyki "Kwiatek".

2. Ulubione zabawki.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. „Memory obrazkowe” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność nalewania wody z butelki do kubka. „Moja ulubiona zabawka” – oglądanie obrazków przedstawiających zabawki, wskazywanie i nazywanie zabawek, wybieranie ulubionej zabawki na obrazku spośród innych. ,,Zabawka z recyklingu”- wykonanie ulubionej zabawki z rolek po papierze toaletowym, plastikowych butelek, skrawków materiałów. ,,Skakanka”- zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki o tym samym tytule. „Co zmieniło miejsce?” – zabawa dydaktyczna, odszukiwanie  spośród 4-5 zabawek ułożonych w szeregu, tej, która zmieniła swoje miejsce. ,,Gimnastyka buzi i języka na wesoło”- ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne. Zabawa muzyczno – ruchowa „Idziemy na spacerek” metodą Batii Strauss. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. „Kaczuszki” - zabawa muzyczno - ruchowa. Ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne - karta pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem piasku kinetycznego. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja- oglądanie bajki ,,Brzydkie kaczątko” z serii bajki Ubu.

3. W co lubimy się bawić?

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. „Memory obrazkowe” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność nalewania wody z butelki do kubka. ,,Gimnastyka dla smyka”-zabawy ruchowe z wykorzystaniem kart ruchowych z zwierzętami. ,,Wyścig samochodów”- zabawa rozwijająca percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową. ,,Ciastoplastyka” - zabawy manipulacyjne z wykorzystaniem ,,ciastoplasteliny” i różnorodnych zabawek. ,,Mali budowniczy”- zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków- budowanie według wzoru oraz inwencji własnej, ćwiczenia lewopółkulowe. ,,Hop, hop”- zabawy z wykorzystaniem piłki. ,,Co pasuje”- karty pracy, tworzenie kategorii. Zabawa muzyczno – ruchowa „Idziemy na spacerek” metodą Batii Strauss. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. „Kaczuszki” - zabawa muzyczno - ruchowa. Ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne - karta pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem ryżu i grochu. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja- słuchanie i oglądanie ,,rysowanych’’ wierszyków.

4. Bawimy się z muzyką.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. „Memory obrazkowe” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność nalewania wody z butelki do kubka. ,,Szybko-wolno”- zabawa orientacyjno-porządkowa przy podkładzie muzycznym, marsz lub bieg w zależności od tempa w muzyce. ,, Bo wszędzie jest muzyka”- czytanie współuczestniczące z wykorzystaniem PCS do piosenki o tym samym tytule. „Znudzone i wesołe" – ćwiczenia narządów artykulacyjnych naśladowanie ziewania, śmiechu cichego i głośnego (ha, ha, hi, hi, he, he). ,,Rozchodzą się i schodzą się”- zabawy przy podkładzie muzycznym ,,Czardasz” z wykorzystaniem metody Batti Strauss. ,,Tupiemy, klaszczemy”- zabawa muzyczno- naśladowcza, naśladowanie krótkich sekwencji rytmicznych. ,,Muzyką malowane”-swobodna ekspresja plastyczna przy muzyce. ,, Co to za dźwięk”- zagadki dźwiękowe, rozpoznawanie różnorodnych odgłosów (przedmiotów codziennego użytku, zwierząt). ,,Sekwencje”- zabawy matematyczne. Zabawa muzyczno – ruchowa „Idziemy na spacerek” metodą Batii Strauss. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. „Kaczuszki” - zabawa muzyczno - ruchowa. Ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne - karta pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem grzechotek (butelek z ryżem). Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja- słuchanie muzyki instrumentalnej.

5. Instrumenty muzyczne.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. „Memory obrazkowe - instrumenty” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność nalewania wody z butelki do kubka. ,,Zagadki muzyczne”- słuchanie dźwięków wydawanych przez różnorodne instrumenty, próby odgadywania. ,,Na muzyce w przedszkolu”- zabawa rytmiczno-muzyczna przy piosence o tym samym tytule. ,,Poduszkowa gimnastyka”- zabawy ruchowe z poduszką. ,,Mój instrument”- wykonanie niekonwencjonalnych instrumentów muzycznych z materiałów dostępnych w domu. Zabawy z gazetami – zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence ,,Marsz”. ,,Muzyczne przygody Matyldy”- oglądanie bajki o instrumentach muzycznych. Zabawa muzyczno – ruchowa „Idziemy na spacerek” metodą Batii Strauss. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. „Kaczuszki” - zabawa muzyczno - ruchowa. Ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne - karta pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem pianki do golenia. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – słuchanie muzyki relaksacyjnej powiązane z masażem przedmiotami różnorodnymi fakturowo.

 

 

 

Tematyka zajęć: 25-29 maja 2020r.

 

Temat tygodnia: Rodzina.

1. Moja rodzina.

Przywitanie przy piosence "Dzień dobry" w wykonaniu zespołu Śpiewające Brzdące. „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci „Równowaga” oraz „Duży i mały skok” Wygibasy TV. – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Ćwiczenia ruchowe metodą M. Ch.  Knillów – program II. Historyjka obrazkowa – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność samodzielnego mycia i wycierania rąk. Oglądanie filmu edukacyjnego „Moja rodzina- Przedszkole Profesora Szymona” oraz filmu „Ja i moja rodzina”. Słuchanie i śpiewanie piosenki „Moja wesoła rodzinka”. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. „Rodzice” – rozwiązywanie słownych zagadek Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak. Czytanie bajki „Dzień miłości- bajka o miłości w rodzinie wiersza. Praca plastyczna „Moja rodzina”. Ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne - karty pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem spinaczy do bielizny – rozwijanie koordynacji wzrokowo -ruchowej. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – rysowane wierszyki.

2. Moja mama.

Przywitanie przy piosence "Dzień dobry" w wykonaniu zespołu Śpiewające Brzdące. „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci „Równowaga” oraz „Duży i mały skok” Wygibasy TV. – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Ćwiczenia ruchowe metodą M. Ch.  Knillów – program II.  Historyjka obrazkowa – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność samodzielnego mycia i wycierania rąk. Wysłuchanie wiersza „Życzenia na dzień mamy - Urwis”. Czytanie wiersza „Mamo zostań ze mną” – Anny Bayer. „Mama wesoła i smutna” – zabawa z emocjami - dzieci wypowiadają się, kiedy i w jakich sytuacjach mama jest wesoła, a kiedy smutna oraz naśladują emocje patrząc w lusterko.  Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Słuchanie i śpiewanie piosenek „Moja mama” oraz „Jesteś mamo skarbem mym”. Kwiaty dla mamy – karta pracy - wyrabianie umiejętności precyzyjnego prowadzenia linii po śladzie i zapełniania określonej powierzchni. Praca plastyczna- „Laurka dla mamy”. Ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne - karty pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem miski z wodą i gąbki. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – słuchanie bajki połączone z masażem rąk.

3. Mój tata.

Przywitanie przy piosence "Dzień dobry" w wykonaniu zespołu Śpiewające Brzdące. „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci „Równowaga” oraz „Duży i mały skok” Wygibasy TV. – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Ćwiczenia ruchowe metodą M. Ch.  Knillów – program II. Historyjka obrazkowa – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność samodzielnego mycia i wycierania rąk. Czytanie wiersza  „Mój tata” – Anna Surowiec. „Piosenka dla taty” oraz ”Kocham Ciebie Tato” – słuchanie i wspólne śpiewanie piosenek. Ważymy produkty spożywcze – zabawa matematyczna - utrwalanie pojęć określających ciężar przedmiotów: cięższy – lżejszy, taki sam. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczna „Krawat dla taty”. Ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne - karty pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki – woreczek sensoryczny. Ćwiczenia oddechowe. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – słuchanie muzyki relaksacyjnej.

4. Zabawy z mamą i tatą.

Przywitanie przy piosence "Dzień dobry" w wykonaniu zespołu Śpiewające Brzdące. „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci „Równowaga” oraz „Duży i mały skok” Wygibasy TV. – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Ćwiczenia ruchowe metodą M. Ch.  Knillów – program II. Historyjka obrazkowa – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat. „Wycieczka z tatusiem” – zabawa z wykorzystaniem krzeseł i własnej wyobraźni . Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność samodzielnego mycia i wycierania rąk. „Berek z imionami” - zabawa ruchowa ożywiająca. „Zwierzęta” - zabawa ruchowo – naśladowcza – dzieci naśladują sposób poruszania się wybranych zwierząt oraz ich odgłosy. „Dom” – zabawa manipulacyjna mozaiką z figur geometrycznych - rozwijanie zainteresowań matematyką poprzez działanie na różnorodnym materiale. „Robimy sami kręgle” – napełnianie butelek piaskiem - rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami: więcej, mniej, tyle samo. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne - karty pracy. „Butelkowe kręgle” – zabawa z elementem celowania - rozwijanie umiejętności przeliczania określonej liczby elementów. Zabawy z masą solną - wykonanie masy z dziećmi - wdrażanie do umiejętnego ugniatania masy (ciasta) - doskonalenie sprawności rąk. Relaksacja – masaż piłeczkami kolczatkami.

5. Zawody naszych rodziców.

Przywitanie przy piosence "Dzień dobry" w wykonaniu zespołu Śpiewające Brzdące. „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci „Równowaga” oraz „Duży i mały skok” Wygibasy TV. – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Ćwiczenia ruchowe metodą M. Ch.  Knillów – program II. Historyjka obrazkowa – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność samodzielnego mycia i wycierania rąk. Zawody- wierszyki o zawodach. Oglądanie filmu edukacyjnego „Poznajemy miejsca pracy i różne zawody- Edukacja” oraz „Poznajemy zawody i miejsca pracy – Przedszkole Profesora Szymona”. Słuchanie i wspólne śpiewanie piosenki „Zawody” oraz „W kapeluszu mego taty. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. „Wyprawa rowerowa” – zabawa ruchowa - ćwiczenie mięśni brzucha. Zawody rodziców – karty pracy - rozwijanie umiejętności kojarzenia przedmiotów potrzebnych do pracy z danym zawodem. Praca plastyczna „Zawody moich rodziców” – wykorzystanie materiałów dostępnych w domu. Ćwiczenia grafomotoryczne i matematyczne - karty pracy. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem szklanki z wodą i słomki. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – słuchanie muzyki relaksacyjnej powiązane z masażem przedmiotami różnorodnymi fakturowo.

 

 

Tematyka zajęć: 18 - 22 maja 2020r.

 

Temat tygodnia: Wiosenny ogródek – nowalijki.

1. W moim ogródeczku.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych – wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Ćwiczenia metodą M. Ch. Knillów - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej  . Gimnastyka poranna dla dzieci przy piosence "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi – estetyczne spożywanie posiłków. Zabawa muzyczno – ruchowa: logozabawa „Gruby Misio”. Wysłuchanie piosenki dla dzieci o  owocach i warzywach pt. „Hymn Świeżaków”. Oglądanie filmu z cyklu Wędrówki Skrzata Borówki pt. „Ogród”. Praca plastyczno – techniczna „Ogródek na parapecie okna” – założenie wspólnie z rodzicami wiosennego domowego ogródka. Puzzle – rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Zabawy ruchowo - poznawcze na świeżym powietrzu.  Ćwiczenia grafomotoryczne – karta pracy. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem butelek i nakrętek. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - słuchanie bajki czytanej przez osobę dorosłą.

2. Wiosenne nowalijki.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych – wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Ćwiczenia metodą M. Ch. Knillów - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej  . Gimnastyka poranna dla dzieci przy piosence "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi – estetyczne spożywanie posiłków. Zabawa muzyczno – ruchowa: logozabawa „Gruby Misio”. Wysłuchanie piosenki dla dzieci o  owocach i warzywach pt. „Hymn Świeżaków”. Oglądanie programu edukacyjnego dla dzieci Domowe przedszkole „Wiosenne nowalijki”. Praca plastyczna „Marcheweczka” – pomalowanie konturu marchewki farbą oraz odbicie dłoni pomalowanej zieloną farbą jako natki warzywa. Puzzle – rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Zabawy ruchowo - poznawcze na świeżym powietrzu.  Ćwiczenia grafomotoryczne – karta pracy. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem miski z wodą, nakrętek plastikowych i małego sitka. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – wierszyki masażyki.

3. Wiosenne owoce – truskawka.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych – wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Ćwiczenia metodą M. Ch. Knillów - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej  . Gimnastyka poranna dla dzieci przy piosence "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi – estetyczne spożywanie posiłków. Zabawa muzyczno – ruchowa: logozabawa „Gruby Misio”. Wysłuchanie piosenki dla dzieci o  owocach i warzywach pt. „Hymn Świeżaków”. Oglądanie Przygód Oli i Stasia pt. „Warzywa i owoce.  Praca plastyczna – wyklejenie konturu truskawki plasteliną. Puzzle – rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Zabawy ruchowo - poznawcze na świeżym powietrzu.  Ćwiczenia grafomotoryczne – karta pracy. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem ryżu i grochu. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - masaż rąk i nóg piłeczkami kolczatkami.

4. Kolorowo na talerzu.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych – wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Ćwiczenia metodą M. Ch. Knillów - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej  . Gimnastyka poranna dla dzieci przy piosence "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi – estetyczne spożywanie posiłków. Zabawa muzyczno – ruchowa: logozabawa „Gruby Misio”. Wysłuchanie piosenki dla dzieci o  owocach i warzywach pt. „Hymn Świeżaków”. Wysłuchanie piosenki dla dzieci Duszka Babu „Kolorowy talerz”. Oglądanie przygód Oli i Stasia pt. „Zbilansowana dieta dziecka”. Praca techniczna – wspólne wykonanie zdrowego i kolorowego posiłku dla całej rodziny. Puzzle – rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Zabawy ruchowo - poznawcze na świeżym powietrzu.  Ćwiczenia grafomotoryczne – karta pracy. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem plastikowej butelki i gumek recepturek. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - odpoczynek na kocu połączony ze słuchaniem bajki.

5. Ruch to zdrowie.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych – wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Ćwiczenia metodą M. Ch. Knillów - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej  . Gimnastyka poranna dla dzieci przy piosence "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi – estetyczne spożywanie posiłków. Zabawa muzyczno – ruchowa: logozabawa „Gruby Misio”. Wysłuchanie piosenki dla dzieci o  owocach i warzywach pt. „Hymn Świeżaków”. Oglądanie Przygód Oli i Stasia pt. „Aktywność fizyczna”. Puzzle – rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu – wycieczka do parku lub wycieczka rowerowa. Ćwiczenia grafomotoryczne – karta pracy. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki - malowanie mieszkańców łąki na stole wysypanym mąką. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - wierszyki masażyki.

 

 

 

Tematyka zajęć: 11 – 15 maj 2020r.

 

Temat tygodnia: Majowa łąka.

1. Kolory majowej łąki.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. „Memory - owady” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność posługiwania się butelką z wodą podczas podlewania kwiatów. Zabawa ruchowo - naśladowcza "Pszczółka". Wysłuchanie bajki Skrzata Borówki „Łąka” oraz piosenek Koniczynka „Piosenka o łące” – utrwalenie  wiadomości o wiosennej łące. Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program II. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczna "Kolorowy dmuchawiec" -  stemplowanie palcem maczanym w farbach kwiatu dmuchawca. „Stary niedźwiedź mocno śpi” - zabawa muzyczno - ruchowa. Ćwiczenia matematyczne - karta pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem spinaczy do bielizny. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – rysowane wierszyki "Kwiatek".

2. Odgłosy majowej łąki.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. „Memory - owady” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność posługiwania się butelką z wodą podczas podlewania kwiatów. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Motylek”. Wysłuchanie piosenki pt. „Bal na Łące”. Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program II. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczno - techniczna "Instrument" -  wykonanie instrumentu muzycznego z dostępnych materiałów. „Stary niedźwiedź mocno spi” - zabawa muzyczno - ruchowa. Ćwiczenia matematyczne - karta pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem wody i gąbki. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – rysowane wierszyki "Myszka".

3. Co piszczy w trawie?

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. „Memory - owady” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci.  Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność posługiwania się butelką z wodą podczas podlewania kwiatów. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Biedroneczka”. Wysłuchanie piosenki w wykonaniu zespołu Śpiewające Brzdące pt. „Biedronka i muchomor" oraz wiersza „Co w trawie piszczy”. Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program II. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczna - kolorowanka. „Stary niedźwiedź mocno śpi” - zabawa muzyczno - ruchowa. Ćwiczenia matematyczne - karta pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki – woreczek sensoryczny. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – rysowane wierszyki "Biedroneczka".

4. Koncert na łące.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. „Memory - owady” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci.  Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność posługiwania się butelką z wodą podczas podlewania kwiatów. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Konik polny”. Wysłuchanie piosenki „Łąka wiosną”. Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program II. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Majowy koncert na łące – wspólne koncertowanie z użyciem domowego sprzętu kuchennego. Zabawa muzyczno - ruchowa "Stary niedźwiedź mocno śpi". Ćwiczenia matematyczne - karta pracy. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem plastikowej butelki, słomki i kawałków bibuły. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – rysowane wierszyki "Ślimak".

5. Mieszkańcy łąki.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. „Memory - owady” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci.  Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność posługiwania się butelką z wodą podczas podlewania kwiatów. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Ślimak”. Wysłuchanie wiosennych zagadek o mieszkańcach łąki – próby wskazywania odpowiednich ilustracji. Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program II. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczna – wyklejenie konturu ulubionego owada plastikowymi korkami od butelek. Zabawa muzyczno - ruchowa "Stary niedźwiedź mocno śpi". Ćwiczenia matematyczne - karta pracy. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem szklanki z wodą i słomki. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja – rysowane wierszyki "Motylek".

 

 

 

Tematyka zajęć: 4 - 8 maja 2020r.

 

Temat tygodnia: Mieszkańcy łąki.

1. Odwiedziny w ulu.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych. Gimnastyka poranna z udziałem Śpiewających brzdący przy piosence "Śpiewanki gimnastykowanki". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - wdrażanie do samodzielnego posługiwania się sztućcami. Ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Pszczółki do uli" - przy muzyce bieg po sali i wypowiadanie wyrażenia dźwiękonaśladowczego "bzzz", na pauzę kucanie w wyznaczonym miejscu. Oglądanie bajki o pszczołach. Praca plastyczno - techniczna "Pszczółka" - wykonanie pszczółki z plastkowego pojemniczka. Zabawy ruchowo - poznawcze na świeżym powietrzu.  Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem pianki do golenia. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - słuchanie bajki czytanej przez osobę dorosłą.

2. Ślimak, ślimak pokaż rogi.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych. Gimnastyka poranna z udziałem Śpiewających brzdący przy piosence "Śpiewanki gimnastykowanki". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - wdrażanie do samodzielnego posługiwania się sztućcami. Ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Ślimaki". Oglądanie filmów, zdjęć, książek dla dzieci z wizerunkiem ślimaka - rozmowa z dziećmi nt. życia ślimaków. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczna "Ślimak, ślimak pokaż rogi" - wyklejanie konturu ślimaka plasteliną. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem miski z wodą, nakrętek plastikowych i małego sitka. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - słuchanie bajki czytanej przez osobę dorosłą.

3. Mucha

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych. Gimnastyka poranna z udziałem Śpiewających brzdący przy piosence "Śpiewanki gimnastykowanki". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - wdrażanie do samodzielnego posługiwania się sztućcami. Ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Wysłuchanie wiersza Jana Brzechwy pt. "Mucha". Zabawy muzyczno - ruchowe przy piosence "Mucha w mucholocie". Praca plastyczna - karta pracy do kolorowania. Zabawa naśladowcza "Jestem muchą - mówię bzzz bzzz" - naśladowanie poruszania się muchy z jednoczesnym wydawaniem dźwięków. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem ryżu i grochu. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - masaż rąk i nóg piłeczkami kolczatkami.

4. Pracowita mrówka.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych. Gimnastyka poranna z udziałem Śpiewających brzdący przy piosence "Śpiewanki gimnastykowanki". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - wdrażanie do samodzielnego posługiwania się sztućcami. Ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Pracowite mrówki" - chodzenie po sali na czworakach, zbieranie piłeczek i wrzucanie ich do pojemnika. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Oglądanie filmu o mrówkach z cyklu świat zwierząt pt. "Mrówki + ślimak" Luli TV. Karta pracy z zakresu grafomotoryki - rozwijanie motoryki małej. Praca plastyczna - wykonanie mrówki z wytłoczek po jajkach. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem plastikowej butelki i ziaren grochu. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - odpoczynek na kocu połączony ze słuchaniem ulubionych piosenek.

5. Leniwy konik polny.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych. Gimnastyka poranna z udziałem Śpiewających brzdący przy piosence "Śpiewanki gimnastykowanki". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - wdrażanie do samodzielnego posługiwania się sztućcami. Ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Zabawa naśladowcza "Muzykalny konik polny" - dzieci naśladują granie na skrzypcach. Oglądanie bajki dla dzieci pt. "Mrówka i konik polny". Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczno - techniczna: wykonanie konika polnego z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym i zielonej kartki papieru. Karta pracy "Gdzie mieszkam" - łączenie zwierzątek z ich domkami. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki - zabawy . Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - wierszyki masażyki.

 

 

 

Tematyka zajęć: 27 - 30 kwietnia 2020 r.

 

Temat tygodnia: Wiosenna pogoda.

1. Słoneczko.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami. „Pogodowe memory” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność mycia rąk z zachowaniem kolejności. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Świeci słonko". Wysłuchanie piosenki o pogodzie w wykonaniu zespołu Śpiewające Brzdące pt. "Pogoda". Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program II. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczna "Słoneczko" -  stemplowanie konturu słońca palcami maczanymi w żółtej farbie. „Kółko graniaste” - zabawa muzyczno - ruchowa. Ćwiczenia matematyczne - karta pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem spinaczy do bielizny. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - masażyk "Świeci słonko, pada deszczyk".

2. Wiosenny deszczyk.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami. „Pogodowe memory” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność mycia rąk z zachowaniem kolejności. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Pada deszczyk". Wysłuchanie piosenek o pogodzie w wykonaniu zespołu Śpiewające Brzdące pt "Pogoda" oraz zespołu Sing Sing "Deszczyk kapu kap". Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program II. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczna "Deszczyk" -  wykonanie chmurki z deszczem z płatków i patyczków kosmetycznych. „Kółko graniaste” - zabawa muzyczno - ruchowa. Ćwiczenia matematyczne - karta pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem wody i gąbki. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - masażyk "Świeci słonko, pada deszczyk".

3. Wietrzny taniec.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami. „Pogodowe memory” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci.  Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność mycia rąk z zachowaniem kolejności. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Wieje wiatr". Wysłuchanie piosenki o pogodzie w wykonaniu zespołu Śpiewające Brzdące pt "Pogoda". Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program II. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczna "Wiosenny wietrzyk". „Kółko graniaste” - zabawa muzyczno - ruchowa. Ćwiczenia matematyczne - karta pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem waty. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - masażyk "Świeci słonko, pada deszczyk".

4. Chmury i chmurki.

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". „Co widzę przez okno?” – obserwacja i sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych.  Wskazywanie elementów pogody na obrazkach. Zabawy i ćwiczenia ruchowe dla dzieci ze Świeżakami. „Pogodowe memory” – rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej oraz ćwiczenie pamięci.  Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - doskonalimy umiejętność mycia rąk z zachowaniem kolejności. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Chmurki - chmureczki". Wysłuchanie piosenek o pogodzie w wykonaniu zespołu Śpiewające Brzdące pt "Pogoda" oraz zespołu Sing Sing "Deszczyk kapu kap". Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program II. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczna "Mięciutka chmurka" - wyklejanie konturu chmury watą. Zabawa muzyczno - ruchowa "Kółko graniaste". Ćwiczenia matematyczne - karta pracy. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem plastikowej butelki, słomki i kawałków bibuły. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - masażyk "Świeci słonko, pada deszczyk".

 

 

Tematyka zajęć: 20 - 24 kwietnia 2020r.

 

Temat tygodnia: Wiosna na łące.

1. Na łące.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych. Gimnastyka poranna dla dzieci przy piosence "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - sprzątanie naczyń ze stołu po skończonym posiłku i odkładanie ich w wyznaczone miejsce. Ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Małe żabki" - przy muzyce żabie skoki po sali, na pauzę wskakiwanie do obręczy i wypowiadanie wyrażenia dźwiękonaśladowczego kum - kum. Oglądanie książek oraz filmów przedstawiających wiosną łąkę. Praca plastyczno - techniczna "Kolory wiosennej łąki". Zabawy ruchowo - poznawcze na świeżym powietrzu.  Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem butelek i nakrętek. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - słuchanie bajki czytanej przez osobę dorosłą.

2. Bocian.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych. Gimnastyka poranna dla dzieci przy piosence "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - sprzątanie naczyń ze stołu po skończonym posiłku i odkładanie ich w wyznaczone miejsce. Ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Bociany" - przy muzyce bieg po sali z rozłożonymi na bok rękoma, na przerwę w muzyce stanie na jednej nodze i wykonywanie podskoku. Oglądanie filmu dla dzieci pt. "Wywiad z bocianem" - rozmowa z dziećmi nt. życia bocianów. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczna "Bociek" - wyklejanie konturu bociana ryżem i ziarnami kawy lub czarnuszki. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem miski z wodą, nakrętek plastikowych i małego sitka. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - słuchanie bajki czytanej przez osobę dorosłą.

3. Żaba.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych. Gimnastyka poranna dla dzieci przy piosence "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - sprzątanie naczyń ze stołu po skończonym posiłku i odkładanie ich w wyznaczone miejsce. Ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Zabawa żabek" - podskoki po sali przy muzyce, na sygnał słowny "stop" zatrzymanie i uderzanie rękoma o ręce drugiej osoby. Oglądanie bajki pt "Historia Pewnej Żaby". Zabawy muzyczno - ruchowe przy piosence "Żabie kroki". Praca plastyczna "Zielona żabka" - wykonanie żabki z wykorzystaniem rolki po papierze toaletowym. Zabawa naśladowcza "Jestem żabką - mówię kum kum" - naśladowanie poruszania się żaby z jednoczesnym wydawaniem dźwięków. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem ryżu i grochu. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - masaż rąk i nóg piłeczkami kolczatkami.

4. Motyl.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych. Gimnastyka poranna dla dzieci przy piosence "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - sprzątanie naczyń ze stołu po skończonym posiłku i odkładanie ich w wyznaczone miejsce. Ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Skaczemy i fruwamy" - reagowanie zmianą ruchu na zmieniające się tempo w muzyce (podskoki, bieg połączony z ruchem rąk). Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Oglądanie bajki "Motyl i Bing". Karta pracy "Motylki" - szlaczki. Praca plastyczna - wyklejenie konturu motyla kolorowymi guzikami lub koralikami. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem plastikowej butelki i gumek recepturek. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - odpoczynek na kocu połączony ze słuchaniem bajki "Motylek" (Bajkowisko.pl).

5. Biedronka.

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Sprawdzenie aktualnej pory roku oraz pogody za pomocą obrazków pomocniczych. Gimnastyka poranna dla dzieci przy piosence "Głowa, ramiona, kolana, pięty". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - sprzątanie naczyń ze stołu po skończonym posiłku i odkładanie ich w wyznaczone miejsce. Ćwiczenia metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Biedroneczki" - dzieci poruszają się w rytm muzyki fruwając jak biedronki, na sygnał dźwiękowy (klaśnięcie) dzieci wlatują do dużego koła utworzonego np. ze skakanki. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Praca plastyczno - techniczna: wykonanie biedronki z konturów rączek dzieci obrysowanych i wyciętych z czerwonego kartonu oraz czarnego koła. Karta pracy "Gdzie mieszkam" - łączenie zwierzątek z ich domkami. Zabawa matematyczna "Pokaż gdzie masz ...." - wskazywanie przez dzieci części ciała. Zabawy z zakresu terapii ręki - malowanie mieszkańców łąki na stole wysypanym mąką. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Relaksacja - wierszyki masażyki.

 

 

Tematyka zajęć: 14-17 kwietnia 2020 r.

 

Temat tygodnia: Wiosna wokół nas.

1. Kolorowa Pani Wiosna

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". Przypomnienie aktualnej pory roku za pomocą obrazków pomocniczych. Zabawy ruchowe dla dzieci z Pipi. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - samodzielne picie z kubka. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Wiosenna zabawa". Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program I. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Oglądanie książek i albumów przedstawiających przyrodę wiosną. „Kapelusz Pani Wiosny”: praca plastyczno - techniczna: pomalowanie, złożenie i sklejenie wyciętego szablonu kapelusza Pani Wiosny oraz ozdobienie go wiosennymi kwiatami. Zabawa matematyczna "Kolory i figury". Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem spinaczy do bielizny. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

2. Wiosenne kwiaty

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". Przypomnienie aktualnej pory roku za pomocą obrazków pomocniczych. Zabawy ruchowe dla dzieci z Pipi. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - samodzielne picie z kubka. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Wiosenna zabawa". Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program I. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Oglądanie ilustracji przedstawiających wiosenne kwiaty. „Tulipany” praca plastyczna - malowanie tulipanów za pomocą widelca maczanego w farbie. Zabawa matematyczna "Kolory i figury". Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem grochu. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

3. Wiosenne ptaki

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". Przypomnienie aktualnej pory roku za pomocą obrazków pomocniczych. Zabawy ruchowe dla dzieci z Pipi. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - samodzielne picie z kubka. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Świeci słonko - pada deszczyk".  Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program I. Rozmowa z dziećmi na temat wiosennych ptaków - nazywanie ptaków przedstawionych na ilustracjach. Odpowiedzi na pytania: z czego ptaki budują gniazda?, Jakie części ciała ma ptak? (głowa, skrzydła, nóżki, dziób).  Wykonanie siedzących na gałązi ptaszków, które umieszczone zostaną w oknie - wycinanie ptaszków z kolorowych papierów, a następnie przyklejenie ich na szybę okienną. Zabawa naśladowcza "Jestem ptaszkiem" - naśladowanie latania, jedzenia jak ptak, stanie na jednej nodze jak bocian.

4. Zielona wiosna

Przywitanie przy piosence "Przywitajmy się wesoło". Przypomnienie aktualnej pory roku za pomocą obrazków pomocniczych. Zabawy ruchowe dla dzieci z Pipi. Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - samodzielne picie z kubka. Zabawa orientacyjno - porządkowa "Świeci słonko - pada deszczyk". Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program I. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Karta pracy "Wiosenne szlaczki" - ćwiczenia grafomotoryczne. Terapia ręki - nacinanie nożyczkami długiego pasa papieru w kolorze zielonym, aby powstała zielona wiosenna trawka. Zabawa matematyczna "Kolory i figury". Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem pianki do golenia. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

 

 

Tematyka zajęć: 6 – 10 kwietnia 2020r.

 

Temat tygodnia: W oczekiwaniu na Święta.

1. Koszyczek Wielkanocny

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Przypomnienie aktualnej pory roku za pomocą obrazków pomocniczych. Zabawa ruchowa przy piosence " Rączki robią klap, klap, klap". Zabawa ruchowa doskonaląca motorykę małą i dużą. Ćwiczenia metodą M. i Ch. Knillów – program I. Wysłuchanie opowieści Wielkanocnego Zająca "Co się znajduje w koszyczku wielkanocnym" - wkładanie do koszyka ilustracji przedstawiających symbole wielkanocnocne. Ćwiczenia rozmachowe z wykorzystaniem kolorowych balonów. Zabawy manipulacyjne z wykorzystaniem piasku kinetycznego i grochu. „Wielkanocny koszyczek” – wydzieranka z kolorowego papieru i gazet. Relaksacja: masaż rąk i nóg z wykorzystaniem piłek kolczatek.

 

2. Pisanki - malowane jaja

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Przypomnienie aktualnej pory roku za pomocą obrazków pomocniczych. Zabawa ruchowa przy piosence "Rączki robią klap. klap, klap". Spacer z zachowaniem zasad bezpieczeństwa - samodzielne zakładanie odzieży wierzchniej.  Obejrzenie filmu przedstawiającego ciekawe sposoby malowania świątecznych jaj. Karta pracy "Dopasuj cienie". Ćwiczenia z zakresu samoobsługi - zdejmowanie i zakładanie butów. Praca plastyczna "Pisanka - wydrapywanka". Wyklejanka - karty pracy. Zabawy z zakresu terapii ręki z wykorzystaniem spinaczy do bielizny. Relaksacja - leżenie na materacu i słuchanie bajki.

 

3. Świąteczny stół

Przywitanie przy piosence "Wszyscy są, witam Was". Przypomnienie aktualnej pory roku za pomocą obrazków pomocniczych. Zestaw porannych zabaw ruchowych. Spacer z zachowaniem zasad bezpieczeństwa - samodzielne zakładanie odzieży wierzchniej. Zabawa muzyczno - ruchowa "Dwie rączki mam, dwie nóżki mam". Wielkanocny stół - zapoznanie dzieci z potrawami świątecznymi: babka , mazurek, barszcz biały. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem kart z ilustracjami. Ćwiczenia z zakresu samo